Dag 4 - Varför bloggar jag?

När man startar en blogg, så kan man undra varför man ska börja med en blogg? Alla har sina lednigar till att blogga och alla har sina drömmar och mål med bloggen/bloggarna man driver!
 
jag började blogga 2009 på en blogg som blev min dagbok, där jag delade med mig om ALLT, jag var ung och dum på den tiden och bloggade om saker som jag kanske inte skulle ha gjort, men jag gjorde det ändå, och nu har jag lärt mig och mina misstag från den tiden.  Jag har haft Många bloggar, men kan inte räkna hur många, för jag har tröttnat på en blogg och startat en ny.. men nu håller jag mig till bara 1
 
Bloggar jag för att bli lika stor som alla kändisbloggare? Förrut hade jag hoppas på att bli lika stor som Kisse eller blondinbella, men NU så bloggar jag bara för att det är kul, och så delar jag  med mig av mina erfarenheter i livet och ger mina versioner på livet. Sen är det kul att få besökare som kommer tillbaka och fortsätter att läsa bloggen 
 
Det är svårt att bygga upp en blogg, jag vet been there done that men bara man lägger ner sin tid på bloggen och har bra inlägg som ger något till läsarna så är det en bra blogg!
 
Det jag bill förmedla till mina läsare är att man kan blogga om vad som helst, och man kan fortfarande vara sig själv, man behöver inte vara fejk på internet, varför ska man gömma sig? jag gömde mig ett tag på internet för jag inte ville ge ut min riktiga identitet, Sen vill jag också förmedla att man inte behöver ha måånga besökare eller kommentater på bloggen för att nå fram till sina läsare, det spelar ingen roll hur många besökare/komentarer man har och man ska vara nöjd med sin blogg oavsett vad andra säger!
 
jag är lika glad om jag har 10 besökare om dagen lika väl som 10.000+ besökare varje dag, jag är inte ute efter besökare, men blir självklart glad att få besökare. 
 
av alla bloggar jag har haft så är jag mest nöjd med denna blogg, den är mer personlig och jag vet vad jag vill med bloggen, den här gången och jag trivs på Blogg.se väldigt mycket, för att välja en bra blogg-hemsida är väldigt viktigt, man ska kunna hitta sina verktyg och det ska vara lätt att skriva sina inlägg och fixa en egen design på blogen som gör den personlig, och det tycker jag att blogg.se har, och som sagt jag trivs väldigt mycket !
 
Kanske blev ett rörigt inlägg men det fick bli så!
varför bloggar du?, vore kul att veta :) 
 
 
 
 

Kommentera här: